İngilizce dersinden nasıl muaf olurum?

174
14.133 views

Siz Sordunuz:  Bildiğiniz gibi İngilizce 1 ve İngilizce 2 dersleri zorunlu ortak dersler ve dersleri mecbur almam gerekiyormuş. Ancak ben bu dersden hiç ama hiç anlamıyorum. Bu derse çalışsam bile bu derslerden kesin kalırım. Peki ben bu İngilizce dersinden nasıl muaf olurum?

Biz Cevapladık:  Açık Öğretim Lisesinde Zorunlu “Ortak dersler”, Açık Öğretim Lisesi’nden mezun olabilmek için mutlaka alınması gereken derslerdir. Sınavlarda bu derslerde başarısız olunursa tekrar alınması gerekir. Üç kez sınavına girilerek başarısız olunan ortak dersten muaf olunur. Muaf olunan ders istenirse tekrar alınabilir veya Muaf olunan dersin yerine seçmeli ders alınabilir. Başarılı olunan ortak bir ders tekrar alınamaz.

Açık Öğretim Lisesi’nde Öğrencinin bulunduğu döneme göre alması gereken ortak dersler, sadece ilk dönem bilgisayar programı tarafından verilir. Daha sonraki dönemlerde, Ders Seçme Formu üzerinde öğrencinin seçmesi gerekir.

174 YORUMLAR

  1. Selam ben mesleki açık lise okuyorum yüz yüze eğitimi tamamladım 283 kredi var ama 6 tane ortak dersim var 5 derse ikişer kere girdim bir derede bir kez girdim şimdi tekrar sınava gircem beş ders muhaf olcak ama diğer derse iki defa girmiş olsam oda muhaf olurmu ygs sınavına girmiştim osym nin sayfasına girdiğimde ise eğitim bilgilerinde mezun yazıyo ve diploma notu girilmiş Teşekkürler

  2. Merhabalar,

    Sene 2007 de açık liseye kayıt oldum fakat bazı nedenlerden dolayı sınavlara katılmamıştım ve durumum şuanda silik.

    Ben 3 senelik örgün eğitimi tamamladım, lakin alttan derslerim olduğu için diplomamı alamamıştım.

    Şuanda 108 kredim var, benim merak ettiğim husus;

    Zorunlu dersler olarak;
    T.C.İNK.TAR. VE ATA. – 1

    T.C.İNK.TAR. VE ATA. – 2

    bunlar görünmekte tabii sosyal bilimler olarak alanım yazıyor. Durumum aktif olduğu zaman alansız olacağım ve zorunlu derslerim değişecek.

    Dil ve anlatım dersinde zorlanıyorum ama daha önceden de zorunlu derslerde Dil ve anlatım yok olarak görünüyor yani muafım diye biliyorum.

    Durumum aktif olduğu zaman bu ders tekrar karşıma çıkmaz değil mi?

  3. Merhaba. ingilizce 5 zorunlu dersim. Muaf için 2 kez sınava girmiş olucam. Birkerede secilmiş ama sınava girmemiş gözüküyor muaf oluyor mu bu şekilde??

  4. Merhaba zorunlu ve ortak dersler bölümümde sadece yabancı dil 4 5 6 7 8 kaldı acaba muafiyet var mı yabancı dilde lütfen yardımcı olabilir mi konu hakkinda bilgisi olan biri ??

  5. Açık lisede 8. dönemdeyim fakat ingilizce 8den kalacak gibiyim ingilizce 8den kalsamda hukuk fakültesini kazandığım takdirde giderim değilmi bi sıkıntı olmaz yani

  6. Benim kıredim 193 ve ygs de girdim 1tane ortak ingilizce7 dersim var ve 7 defa girmeme rahmen muaf olamıyorum 8 ci defa girdim bu sefer muaf olur mu acaba

  7. Ben 8. Donemde okuyorum ortak kredim fazlasiyla doldu alan kredimde bu sinavlar sonunda dolacak . normalde mezun olmam gerekiyor fakat ingilizceyi gecemedim sadece ingilizceden dolayı diploma alamıyor muyum? Ayrıca üniversiteye gidecektim bu sene gidemiyor muyum agustos daki sınavda versem üniversite kayitlarina yetişir mi mezuniyetim ? Yardimci olursaniz sevinirim

  8. ocakta ilk sınava girdm örgün egitimden gelen kredi ile birlikte toplam 94 kredm oldu bu sınavdanda 13 kredi aldm simdi 107 kredm var su an ama zorunlu derslerm kalmş matematik dersni bi türlü gecemyorum matematik 3 ve 4 dersm kalmıs her ikisinede birer kez girdm mesela matematik 3e iki defa daha girsem basarılı olmasamda yalnız matematik 3 ten mi muaf sayılıyorum yoksa kalan matematik dersndende muaf sayılabiliyor muyum acil cevap yazarsanız cok sevinirim simdiden tesekkürler

    • Matematik 3 ve Matematik 4 dersleri bir birinden bağımsızdır. Her birinden üçer kez sınava girip başarısız olmanız gerekir. Özetle Matematik 4 dersinden muaf olunca otomatik Matematik 3 dersinden muaf olmazsınız.

  9. benım kredım 182 agustosta son sınav ve kredıyi rahatlıkla tamamlıcam 192 ye anca ortak olan ıngılızce 6 ve 8 derslerı var ben ıkı kez kaldım bu derslerden bu kezde kalırsam muaf olur muyum kesın ?

  10. Benim sadece yabancı dıl 6 kalmıştı onuda bu sınavda gırdım 3 kere girdim muaf olmam lazım fakat tekstil okuyordum ve yüz yüze egıtımımı tamamlamak icin bir dersim daha var ama onu buradaki okul vermiyor düz liseye geçsem bana daha başka zorunlu dersler cıkartırlarmı

  11. Benim ingilizge 5 var ondan dolayi mezun olamiyorum dil anlatimlarimin hepsini verdim ama ingilizceden kackere girip girmedigimi hatirlamiyorum nasil olacak aydinlatirsaniz sevinirim

  12. Benim 199 kredimiz var yabancı dil 8 dersine iki kez girdim olmadı başarısız tekrar girmem gerekir başarısız olursam muaf mi olacm yani mevzunun olabili miyim başka ortak dersim yok verdim hepsini yardımcı olabili misiniz

  13. Benim toplam 198 kredim var,ortak derslerden 85 kredim var,ingilizceden kredi alamadığım için mezun olamıyorum,ingilizceden muaf olursam mezun olabilirmiyim?

  14. Merhabalar. Alan kredim, yüz yüze eğitimim, dil ve anlatım derslerim dahil her konuda mezunluk şartlarına uyuyorum. Yalnızca zorunlu 5 dersim var ( Türk Dili ve Edebiyatı 5-6-8, İngilizce 5-6 olmak üzere) ve bunların her birine 1 kez sınava girdim. Bu yıl ki dönem sınavlarına 2 kez daha girip başarısız olduğum takdirde muaf olabileceğimi anladım yazılarınızdan. Fakat 7 kez ingilizce sınavından başarısız olmuş ve muaf olmamış arkadaşların da olduğunu görüyorum, benim derslerim de böyle bir problemle gündeme gelir mi pek anlayamadım açıkcası yardımcı olabilir misiniz? İyi çalışmalar..

  15. Girdiğimiz eski dersleri nasıl öğreniyoruz böyle bi şansımız varmı mesela matematik 1 dersine kaç kez girdigimi ogrenebiliyormuyuz kaç kez başarısız oldugumuz

  16. Merhaba ben açık öğretim duz liseye gidiyorum toplam kredim 139 . 12. Dönemdeyim açık öğretim mesleğe kayıt yaptırmak istiyorum yüzyüze dersler ilk dönemde başlıyor muş ben 8 dönem yüz yüze ders mi gorucem bilgi verebilir misiniz acaba geçiş yapmasam mi kafam karıştı

  17. yabancı dil 7 den gectim fakat 2. dönem yabancı dil 8den gecemedim 3. dönemde yabancı dil 8den tekrar alıp gecersem ne ollur muaf olur muyum? ya da kalırsam muaf olur muyum? kredim 203.
    zorunlu ders yabancı dil 8 olarak gözüküyor.

  18. merhaba ben 12.sınıfın 2.döneminde açık liseye geçtim bu yıl ingilizce 8 hariç hepsinden geçtim ingilizce sınavına 2 kere girdim ama veremedim şimdi ek sınava giricem muaf olur muyum kredim 246

  19. merhaba. ben bu yıl 12.sınıfın 2.döneminde açıkliseye geçtim açık liseye kayıt yaptırdım ama 2.dönem sınavlarına giremedim sonra 3.döneme kaydoldum ortak derslerin ingilizce 8 hariç hepsini geçtim şimdi ek sınava giricem bu sınavdanda ingilizce 8 i geçemezsem muaf olup mezun olabilirmiyim acaba
    not:bir döneme kayıt yaptırdım ama girmedim yani 3 kez başarısız sayılıp muaf olunabiliyo mu

  20. merhaba ben üniversiteyi kazandım fakat ingilizceden ek sınava kaldım ek sınav tarihi temmuzdayken olaylar yüzünden ağustosa ertelendi üniversiteye kayıt tarihi 12 19 ağustosta fakat sınav 21 inde kayıt yaptırabilcek miyim

  21. slm bir de 3,kez basarısız olma şartı aynı dönem için mi farklı dönemlerde girildiğinde basarısız oluyor mu.1,dönem de 2 defa girdik ve 2, dönemde de 1 defa girdik muafiyet olur mu

  22. matematik 1 ve 2 ye 2 kez girdim muaf oldu 3 kez girilince olunuyo die biliyordum şuan ingilizce dersinden girecem ek sınava 2 kez girmiş olcam muaf olurmuyum sizce lütfen cvp verirmisinniz polislik mulakatına girecem

  23. merhabalar. ben ygs ye hazırlanıyorum. ama acık lisede 11. donemdeyım ve 58 kredım var. ygs için kaç kredi gerekiyor. ve ek sınava gırmek içib kredı önemlimi yoksa herkes grebılırmı

  24. Merhaba ingilizce zorunlu ders olaraj görünüyor ancak ben ingilizceden iki kez sınava girdim ve geçemedim üçücü kez girdiğimde eğer geçemez isem muaf olur muyum benim için önemli bir durum açık bir cevap verirseniz memnun olurum.

  25. İyigünler size bir sorum olacak cevaplarsanız inanın çok ömutlu olurum
    Ben Şanlıurfa Anadolu imamhaipte 3 yıl okudum aon dönem açık öğretime geçtim okuldaki derslerim zaten 162 kredi verdi bana iki kezde sınava girdim kredimi inşallah tamamladım ama tek sorunum ingilizçe 7 ingilizçe 8 yapmaya calıştım ama geçebildimmi bilmiyorum ya geçemezsem ingiliçemde berbat mezun olamammı babam int yazdığına göre dediki mesela ing 7 den üç kere sınav oldun kaldın ozman muaf sayılıyoraun aynı şey 8 içinde ğeçerli dedi eğer böyle olursa benim ünverstedeki bölümüm yanar bir dahada kazanamam ama eğer benim anladığım gibise kurturulum inşllah ben im anladığım ingilizce 7 -8 -9 dan kalırsam muaf sayılıyorum çözemedim bir trlü nasıl kurtulicam lütfen unutmayın cevap vermeyi

  26. Iyi günler. 185 kredm var ingilizce 7 ve 8 bir defa girdim geçemedim 2. Kez girişimde de kazanamazssam muaf oluyor muyum ? Çünkü ben 2018 ygs girmek istiyorum diplomam olmadan girebilir mym ?

  27. Arkadaslar bn yabanci dil 8 den kaldim 2kere sinavina girdim ama gecemedim simdi diplomayi alamiyorum diger 4 .sinav ne zamn ve ankarada mi olacak haberin olan soylesin lutfen

  28. Merhaba benim kredim 240 dönemim 8 herşey tmm ama bu sene 2. Sınava gidemedim sonra bir 3. Sınav yapıldı onda bütün ortak dersleri geçtim bir İngilizce yi gecemedim şimdi ise bir ek sınav yapılacak ben o sınava girdiğimde yine gecemesem muaf olur ve mezun olurmuyum kusura bakmayın benim durum biraz karışık olduğundan bu kadar uzun oldu cevaplarsaniz sevinirim çok teşekkür ederim

  29. Muaf olan derslerin kredilerini alıyor muyuz mesela benim matematik 1 den üçüncü kez giricem kredisi 6 başarısız olursam alır mıyım 6 krediyi

  30. Merhaba ben son sinifin 2 doneminde aciga yazildim kredim 219 ama donem derslerinden sinava girecem ingilizce sinavindan kalirsam sorun olurmu

CEVAP VER